Monday, August 22, 2011

Segmen Hira: Aku reti memasak. Kau reti??



wah.. macam best jer segment di atas kan.. heheheh. ok. skrg aku nak bgtau aku pandai masak ape..
  1. aku pandai masak air. haa. masak air nie senang jer..just tadah air dari korang punya pipe air kat dapo tue..then korang rebus . bole guna cerek electrik or cerek gas. :) (mudah kan)
  2. ha.. masak megi pon aku pandai. nak2 megi slurrpp kari berapi. mudah jer..korang boleh rendamkan megi tue dgn air yang korang masak tadi. kalau nak lg best.. masak la megi tue atas dapo gas.. then tambahkan cili padi, sayur, telor dan bahan2 lain. (mudah jugak kan..)
  3. ok. selain tue, aku pandai masak nasi. masak nasi lagi senang.. cuci beras tue sebersih2nya..then korang letak la air.kalau beras tue 2pot.air tue kene la 3 pot.kalau tak pandai pakai pot, cuba pakai jari.ukur guna jari..
urm,, sebenarnya aku pandai masak yang lain gak.. mcm kari ayam,goreng telo, goreng sayo.. hahaha..tp malas je nak tunjukkan kepandaian..anyway.aku reti memasak. kau reti?

hee..^_^ .. so dah siap la segment nie..jom join ramai2.terhad pada 50 org tauu.. :D

8 comments:

monologmalamhari said...

hehe mbals kembli lawatan . trima ksih sudi lawat blog sy :)

Fasya Mokhidin said...

haha. okayla tu bley masak air, nasi ngan maggi. bleh wat menantu nih. hihi.

Btw, thankss tau visits my blog :)

Slmt hari raya!
Hati hati d jln raya :)

Zahirah said...

ok la tu kan dari tak reti langsung. hehe :D tak apa, saya pun bukannya reti sangat. masih belajar nak jadi pro. huhu. thanks for joining :)

Anonymous said...

hahaha...aku lg pndai.. :D

"Aku"....Nurul Azren said...

ok la tu...hahaha. drpd xtau pape =_)

Cik Reen melawat dari segmen yg sama... http://duniacikreen.blogspot.com/2011/08/segmen-hira-aku-reti-memasak-kau-reti.html


jom sertai contest Cik Reen =>
http://siluncaimalang.blogspot.com/2011/08/first-ga-cr-perlukan-rakan-alam-maya.html

Unknown said...

Fierul: thanks..

fasya. hehe. aah. mak mentua sproting bley r ..hehe
btw..most welcome..

hira: hekhek..aah.dr x reti langsung kann..

asamasin.. hahaha.ko pandai ape? hehe

cik azren.eheheh.itu la..:) btw..insyaAllah..:D

Ezad Skytech said...

hahah..list kita yg no 1 tu sama la..masak air...hee~

Unknown said...

ezad: aik.pandai masak air gak ehh