Monday, December 5, 2011

Keinsafan

Assalammualaikum.

MasyaAllah.Maha suci Allah.
Segala puji bagi Allah tuhan semesta alam..
Semoga hari ini akan menjadi lebih baik dari semalam.
dan semoga apa yang terjadi hari ini akan lebih memberikan keinsafan dalam diri kita.
hidup ini hanyalah sementara. pinjaman dari Allah untuk kita semua.
saya dengan rasa rendah diri memohan ampun dan maaf dengan segala apa yang berlaku.
semoga apa yang terjadi ada hikmahnya. dan semoga kita bekerja dengan hati yang tulus mulus suci dan ikhlas,
sesungguhnya kita manusia tak lari dari melakukan kesilapan.

saya sebagai seorang kawan. tidak dapat berbuat atau membantu anda semua
saya juga sebagai seorang kawan terkilan dengan segala tanggapan negatif yang korang tunjukkan.
saya sebagai anak kepada abah saya bersyukur kerana saya dilahirkan dengan begini.
tetapi saya sebagai rakan dan anak kepada abah saya tiada perasaan yang boleh ditunjukkan.
saya gembira, sedih, marah, terkilan dan sebak dengan segalanya.
saya harapkan adalah keinsafan yang timbul dalam diri setiap kita sebagai manusia dan umat nabi Muhammad.


saya berharap pada kalian-kalian semua semoga bertaubat dan carilah rezeki yang halal serta ikhlas lah dalam membuat sesuatu pekerjaan.
keikhlasan itu penting dalam diri.bukan sahaja untuk cari rezeki, cari ilmu serta cari jodoh.
hidup ini umpama lautan.keikhlasan itu umpama pendayung. hilang keikhlasan, sesatlah kapal, karamlah kapal dan kita akan lemas dalam lautan dunia.

SubhanaAllah. aku bersyukur dengan kehakdakmu ya Allah.semoga mereka semua mendapat iktibar.
pada rakan2 yang lain. saya mohon sejuta kemaafan. maafkan segala salah dan silap saya. dan saya maafkan segala salah silap kalian.semoga kalian bertaubat dan menemui cahaya yang baru.
ameen

salam ukhwah,
faeeza

3 comments:

m said...

why dear? sempena tahun baru hijrah dan masihi 2012 yg bakal tiba, saya juga ingin memohon kemaafan andai ada salah silap dan mohon halal for everything. untuk dunia serta akhirat.

lebiuhhh.

Unknown said...

dear mya,
kehidupan terikat antara t.jwp seorg kawan dan anak

saya mintak maaf juga kalau ada salah silpa.
mohon ampun maaf.

:-*

Anonymous said...

owg yg dicaci pon kene amek iktibar.. mst ade sbb nape owg sume x puas ati n caci cmtu..