Tuesday, December 6, 2011

Astghfirullah

Assalammualaikum..

Astaghfirullah..
saya begitu teruji dan terpukul dengan apa yang terjadi semenjak dua menjak ini.
kehidupan yang begitu rumit.
dunia yang begitu pancaroba.

hidup umpama kalkulator. kadang dibahagi.kadang ditolak.kadang di tambah.tetapi masih mengeluarkan nombor.sampai masa.abis betery.matilah ia..
mereka menolak kita dari hidup.mereka menambah masalah dalam hidup.mereka membahagikan kasih.mereka mendarapkan diri antara kawan dan kehidupan.

saya cuba dan cuba menerima semua yang terjadi.tapi kuatkah saya.kehidupan ini sangat mencabar. janganlah diadu domba pada mereka. dan mereka yang kurang didikan dan pengetahuan terikut dan teruji serta membuat sesuatu yang kita tidak ketahui. dan mereka dihukum dengan kesilapan yang mereka lakukan tanpa mereka tau akibatnya. dan mereka yang menghasut terselamat. dan tersenyum kepuasan! yes!akhirnya sipolan tau aku marahkan die.terima kasih wahai mangsa!!~

saya simpati pada mereka. tetapi saya juga marah pada mereka.
mengapa dibuat begitu kalau awak tau awak ada kawan?
mengapa difikir begitu sedangkan awak masih baru dalam dunia kehidupan.?
mengapa jadi begitu sedangkan awak ada garisan keisalaman?

MasyaAllah.. semoga fitnah, kutukan, makian dan segala yang terjadi dijadikan panduan.
semoga kawan2 semua bertaubat. menemui jalan yang benar. hidup ini sementara. wahai kawan.
Tolonglah! berubah lah demi kehidupan kamu semua. Hidup memerlukan wang. tetapi jangan lah jadikan wang itu sebagai punca atau sebab kita untuk gagal.
Jadikanlah Islam sebagai pegangan dan Iman kita sebagai landasan.

Kepada si penghasut.
Tidak bersalahkah kamu kerana menghasut. Mana datangnya kewarasan serta sikap perikemanusiaan apabila hasutan kamu semua membuatkan kawan2 yang lain jadi mangsa.
Ya Allah.. berubahlah kamu. ikhlaslah dalam membuat sebarang kerja. Kesian pada mereka.

Kepada diri.
Maafkanlah diri saya kerana saya tidak mampu membuat apa2. Ini adalah pengajaran.setiap yang berlaku ada hikmah. saya terpaksa membuat ini semua untuk perbetulkan keadaan. saya bersalah.tetapi niat saya untuk membantu kalian.

Maafkan saya...

-Faeeza-

3 comments:

noobb said...

yoo.... lain maca jer bunyi post...

Unknown said...

yoo..;) biasalah babe..kalau dah kerja..smua nye mslh..hahaha.. ;)

noobb said...

hahahha saya paham...