Friday, August 12, 2011

saya bukan atm.

5.00pg - waktu bersahur.
lokasi: bilik tidur

Today I don't feel like doing anything I just wanna lay in my bed Don't feel like picking up my phone.~~ 
bising betul hp nie..bangun dan capai hp.. ouh. jam dah pukul 5. ha??? 6 msg.

msg per1- dr my ultraman. tak perlu la mention.malu lah. :D
msg ke2. - dr cik mya i miss her much :*
msg ke 3,4,5,6 - dr seorang rakan lama aka abg angkat.

msg per1 dan ke2 buat aku gembira dan tersengih macam kerang busuk mmg tgh busuk pon sbb tak gosok gg lagi.
tapi msg 3, 4 5, 6 buat aku rasa sgt2 marah.

msg ke 3: salam ieja..abg nak mintak tlg ieja..abg nak pinjam duit dr mak ieja RM800.ieja cakap dkt mak yang abg mr bean bin nobita bukan nama sebenar nak pinjam. lepas raya abang bayar.

msg ke 4: jgn bgtau isteri abg tau. bla bla bla.

msg ke 5: nie no akaun abg .. 1234567890 bukan nombor sebenar
               nama mr bean bin nobita bukan nama sebenar.


msg ke 6: lupa nak bgtau. nie bank negara malaysia bukan bank sebenar juga.


oke. sebabkan dah marah.baek jangan pk. kita sahur dulu..

5,45 pagi.
lokasi: dapur

dan dengan sabar dan tertib den membalas

"salam abg mr bean bin nobita bukan nama sebenar, maaflah ieja bukan tak nak bg sebenarnye memang tak nak bg. tapi ieja tak nak libatkan mak.dan sendiri tengah kumpul modal nak kawen buat bisnes kecil2.ieja tak nak susahkan mak. maaf yer.."

fuh.. dengan begitu baek baek ker den menreplay msg tu.


6.00 pagi.
lokasi: bilik tidur aka atas katil.

bunyi msg kedengaran . buat2 tak dengar sbb ngantuk.


jam 7.40 pg
lokasi: dalam kereta otw ke ofis.

buka msg dan baca.

"kawan abang telah bawa lari duit RM1000 utk buat rumah ler. tak tau dia p mana.call pon tak jawap. sebenarnya itu masalah abg. modal dah tak ada, kalau ieja boleh tolong abg."

oke. now memang aku terdiam dan tak tau nak cakap apa. memang tak mampu menolong. tapi mcam mana nak bgtau.hadoi. aku lemah bab2 ini.

saya bukan atm.tolong lah.

p/s: apa yang korang rasa kalau ada kat situasi nie.

p/ss: adakah saya nie terlalu mementingkan diri.

hadoi2.



Post a Comment